ROADTRIP

11.02.2019

SEDMIDENNÍ ROADTRIP SEVERNÍM OSTROVEM NOVÉHO ZÉLANDU

4. 2. - 11. 2. 2019

- díky Facebooku jsem narazila na Míšu, holčinu z Čech, která hledala parťáka na cesotvání severním ostrovem a díky aplikaci Couchsurfing, jsem narazila na Maria, kluka z Rakouska, který měl zájem o to samé, všichni tři jsme si psali, poté se sešli a jeli :-). Naše příhody z každého dne se dočtete v ostatních článcích

- vždy jsme měli vytypovaná místa, kam se chceme jet podívat a v ten den jsme se většinou stavili v turistickém centru (které jsou snad všude, zaměstnanci nám vždy poradili, případně rezervovali lístky,..), kde jsme opravdu plánovali trasu a místa, kam pojedeme

- pronajali jsme si campervan, ve kterém mají správně jezdit jen dva, uvnitř bylo veškeré vybavení pro kempování, včetně vařičů, nádobí, umyvadla i postele, jellikož je campervan určen pro dva, spali jsme v něm, kromě jedné noci, ve dvou a třetí spal ve stanu

- ubytování jsme hledali skrz aplikaci Campermate a podobné (v aplikacích vidíte lokaci, cenu za camp/parkování přes noc (my měli většinu zdarma), nikdy jsme si dopředu nic nerezervovali, v aplikaci taky vidíte, zda je možné použít stan, či zda je povolené jen auto/van)

- mile mě překvapilo, že všechny parkoviště u "atrakcí" byly zadarmo, stejně tak jako většina toalet a sprch, v přírodě jsem nikdy neviděla ležící odpadky a nikde nebylo tak přelidněno, jak jsem čekala..

- obrázky a podrobnější informace najdete v jednotlivých článcích

4. 2.

AUCKLAND -> HOT WATER BEACH -> CATHEDRAL COVE

Hot water beach - na pláž jsme dorazili v poledne, jedná se o normálně vypadající pláž, velké vlny (super na skákání do nich), zhruba v polovině pláže jsme viděli lidi, kteří lopatkami vyhrabávali díry do písku (čím hlubší, tím teplejší voda), my jsme nehrabali, ale šli rovnou do jedné vykopané díry (děkujeme neznámým za ušetření práce), ve které jsme mohli sotva sedět kvůli tomu, jak byla horká, zhruba po půl hodině jsme se přesunuli na pláž a užívali jsme si skákání ve vlnách, zhruba kolem druhé hodiny odpolední začaly chodit davy lidí k "dírám", které my jsme už měli dávno projité :-)

- parkování hned u areálu za poplatek, pár metrů od něho zadarmo, vstup zadarmo, plavky s sebou, venkovní sprchy a záchody hned u areálu

Cathedral cove - skalní útvary v oceánu + krásný průzračný oceán

- zaparkovali jsme na vyznačeném místě a cestou (chvíli pěší, chvíli asfaltovou, chvíli lesem) jsme šli zhruba půl hodinu ke Cathedral cove, cesta je značená, určitě potkáte pár lidí, cestou narazíte na ukazatele, který vede na vyhlídku, která určitě stojí za to, cesta na vyhlídku je převážně lesem, všude kolem vás jsou různé druhy stromů a zvuky cikád, poté máte výhled na oceán, ostrovy a skalní útvary

- parkování zadarmo, vstup zadarmo, plavky s sebou:

5. 2.

TE PUIA -> ROTORUA

Te Puia - centrum Maorské kultury a geotermální aktivity

- tryskající gejzír Pohutu

- u kasy si můžete vybrat ze čtyř možností, nejzákladnější cena byla 53 NZD, my jsme si vybrali program za 71 NZD, který se skládal z prohlídky areálu, který byl popravdě větší, než jsem čekala a z představení Maorského kmene, doporučuji tuto variantu

Rotorua - procházka městem, Government Gardens, procházka podél jezera

6. 2.

HUKA FALLS -> TAUPO

- kempovali jsme hned u začátku 7 km stezky vedoucí k Huka Falls

Huka Falls - stezkou jsme se dostali k vodopádům, které proudily neskutečně rychle, v průvodci jsem se dočetla, že kdyby se měl naplnit celý olympiský bazén, trvalo by to 11 sekund, určitě doporučuji udělat si procházku a neparkovat až u vodopádů (což je taky varianta)

- kousek od Huka Falls jsou taky Craters of the Moon, tam jsme nebyli, ale mohlo by to tam být taky pěkné, kamarád si půjčil na dvě hodiny kolo (cca 80 NZD) a projel si okolí Huka Falls, byl spokojený

- prohlídka zdarma, záchody za 50 centů, je možnost se projet za poplatek na lodi u vodopádů

- z vodopádů jsme se pěšky dostali do Taupa (cca 6 km)

Taupo - milé městečko se supermarkety, obchůdky, kavárnami a restauracemi, po příchodu sem jsem měla hlad, koupila jsem si v pizzerii střední pizzu za 6 NZD, takže cenově super

- neskutečně velké jezero (přes 150 km), prošli jsme si jeho část a cestou viděli černé labutě, aktivní geotermální jezírka

7. 2.

WAI - O - TAPU -> MOUNT TAUHARA

Wai - o - tapu - areál s geotermální a vulkanickou činností, jsou zde různé gejzíry (Lady Knox - aktivní jednou denně v 10.15!), jezírka, rozhodně stojí za návštěvu

- parkování hned u areálu zdarma, vstupné, nachází se mezi Rotoruou a Taupem, takže jsme ho mohli navštívit po cestě a nemuseli jsme se vracet

Mount Tauhara - výlet cca na 3 hodiny, potkali jsme minimum lidí, jde se kolem krav a ovcí, nádherné výhledy, když dojdete na vrchol, rozhlédněte se a po pravé ruce uvidíte velký kámen - vede k němu úzká cestička, tam jděte, výhledy odtamtud jsou pecka, celkem strmé stoupání - vzít si jiné boty než žabky

- parkování zadarmo, vstup zadarmo

8. 2.

Tongariro Alpine Crossing - pro mě nejhezčí místo, které jsem na NZ viděla, vemte si s sebou určitě opalovák, dost vody a nějakou větrovku/teplejší bundu, počasí během výstupu se dost často mění, po cestě jsou skoro pořád záchody, ale není možné si dotočit studenou vodu ani si něco koupit, takže zásoby s sebou, vyšli jsme v 9:15 - oběd jsme si dali na vrcholku u Rudého kráteru, cestou se není kam ztratit, na začátku treku jsme obdrželi mapku, ve které bylo podrobně popsaná trasa (kdy přijde prudké stoupání, u čeho se ocitnete, co uvidíte,..)

- auto jsme zaparkovali na konci treku a do startu jsme se nechali svézt shuttle busem, který jel na místo cca 25 minut

- parkování zadarmo, vstup zadarmo, shuttle bus: my jsme kupovali na místě a stál 40 NZD pro jednoho, ale je možné si ho i předobjednat s tím, že by to bylo asi i levnější

9. 2.

Waitomo Caves - je mnoha variant, kamarád byl na tříhodinové "plavbě" na nafukovacím kruhu se skupinou lidí a instruktorem a moc si to užil (cca 150 NZD), já byla na 45 minutové prohlídce jeskyně a plavbě lodí (53 NZD) a už bych znovu nešla, místní mi říkali, ať na to nechodíme, že je to dost drahé na to, co za to uvidíme a měli pravdu, ale zkrátka jsem to chtěla zkusit, každopádně znovu bych tam nešla, jedna místní paní mi řekla, ať místo toho nasvítíme tohle: Ngaruawahia glow worm reserve - je to zadarmo, v přírodě

- parkování zadarmo, vstupné závisí na variantě, je lepší koupit s předstihem (nemusíte stát frontu a máte větší výběr časů návštěv)

10. 2.

Raglan - "ráj surfařů", krásné černé pláže, viděli jsme pěkný západ slunce, v turistickém centru jsme si objednali lekci surfování (nikdy před tím jsem to nezkoušela), pán mě objednal, zaplatila jsem a za hodinu jsem už byla na vlnách (3 hodiny = 84 NZD včetně vybavení a instruktora), na informacích nám taky řekli, že někdy je možné vidět tady lachtany, ale neměli jsme čas zjistit více informací a případně je vidět

Hamilton - jelikož jsme potřebovali jet do Aucklandu, stavili jsme se v Hamiltonu - konkrétně jen v Hamilton Gardens, které jsou zadarmo, stejně tak, jako parkovné, dvě hodinky na prohlídku zahrady jsou tak akorát vhodné pro odpočinek po cestě a relax

11. 2.

Gulf Harbour - kempování s campervanem na povoleném parkovišti, obklopené loďmi a oceánem ze dvou stran, nádherný západ a východ slunce, stejně tak jako noční obloha s hvězdami, možnost zaplavat si na minipláži, my jsme přijeli večer na západ slunce, dali si večeři, pozorovali hvězdy, ráno se vzbudili na východ slunce a přejeli jsme na další místo

- parkování, záchody zadarmo

Piha - krásná pláž s tmavým pískem, který strašně pálil, skalnaté útvary ve vodě, je možné surfování, rozhodně doporučuji projít se podél pláže, která vás zavede do části, kde je něco jako laguna (voda sem proudí malou škvírkou mezi skalním útvarem a je ohraničena skalami

- parkování zadarmo, venkovní sprcha + záchody

- cca 10 minut autem od pláže by měli být vodopády Kikekite falls (10 minut autem + 40 minut chůze k nim), nestíhali jsme, takže jsme tam nebyli, ale podle fotek by to tam mohlo být super