Itinerář 16.1. - 15. 8. 2019

16. 1. Pardubice -> Bratislava, vlak 3:03

16. 1. Bratislava -> Sofia, let 1:10

17. 1. Sofie -> Doha, let 4:40

18. 1. Doha -> Perth, let 9:20.

18. 1. Perth -> Christchurch, let 5:30

21. 1. Christchurch -> Auckland, let 1:15

11. 2. Auckland -> Melbourne, let 4:00

+mezinárodní lety AUSTRÁLIE (lety 18 hodin, 45 minut + vlak 13 hodin)

14. 8. Melbourne -> Doha

15. 8. Doha -> Stockholm

15. 8. Stockholm -> Berlín

15. 8. Berlín -> Pardubice

Pardubice -> Bratislava: 3 hodiny (vlak)

Vlak EC přijel téměř bez zpoždění. Vyjížděla jsem v 6:50. Ve vlaku jsem si koupila snídani a skoro celou cestu k hranicím jsem zakládala tenhle blok :-). U hranic přestala jít Wi-Fi, a tak jsem jen seděla a koukala z okénka na zasněženou krajinu.

Po třech hodinách jsem vystoupila ve slunečné Bratislavě, stavila se na informacích, kde mi paní doporučila hodinovou procházku na kterou jsem měla čas. Poté jsem nasedla na tramvaj a frčela na letiště. Když jsem vstoupila do letištní haly, byla jsem překvapená jak malá je. Najedla jsem se v letištní restauraci a čekala na let.

Bratislava -> Sofia: 1:10

Jelikož můj dědeček byl bulhar a v Bulharsku tak máme část rodiny, létáme téměř každé léto do Burgasu. V Sofii, hlavním městě Bulharska, jsem nikdy předtím nebyla. Už v letadle jsem ale rozuměla většině slovům, které bulhaři mezi sebou pronášeli. Bylo to pro mě překvapení a uvědomila jsem si, že jsem se vlastně úplně nevědomky částečně naučila tento jazyk. Mluvila jsem však jenom anglicky, protože řeknu jen základní slovíčka, jestli vůbec dobře.. :-D

V Sofii jsme přistáli s dvacetiminutovým předstihem. Let trval něco málo přes hodinu. Před svým odletem jsem si stáhla aplikaci Couchsurfing. Stručně ji popíšu. Já, jakožto návštěvník jiné země, napíšu na svůj profil termín a místo, kde budu. Lidé z toho místa (ostatní turisté, místní lidi) vám píší a nabízejí pomoc. Ta spočívá ve vyzvednutí na letišti, provedení městem, zajištění ubytování a to vše ZADARMO. Nejdříve jsem této aplikaci příliš nevěřila. Zkušenosti přátel mě však přesvědčily o tom, že bych tohle měla vyzkoušet. Můžete si sami vybírat mezi lidmi, kteří vám pomoc nabízejí, nebo ji zkrátka nevyužít. Osobně jsem vybírala podle hodnocení, který daný člověk, který mi chtěl pomoci, měl. On, jakožto "hostující" totiž dostává od lidí, které pohostil, hodnocení. Našla jsem Daniela, bulhara, který měl desítky pozitivních hodnocení od lidí z různých koutů světa. Vybrala jsem si tedy jeho. Nabídl mi odvoz z letiště, provedení nočním městem a přespání u něj. Jako bonus jsme si taky zašly na skvělou večeři. U něho doma jsme si zahráli pár PlayStation her, ukázal mi, jak se druhý den dostanu na letiště a šli jsme spát. Dokonce mě nechal spát u sebe v ložnici a on sám spal na gauči.

Ráno jsem se vzbudila po osmé hodině, sbalila si věci, nechala jsem Danielovi na posteli vzkaz a malou lahev Becherovky jako poděkování za všechnu pomoc. Osobně jsme se rozloučili a pomocí tramvaje a metra jsem se dostala na letiště. Cestou jsem se lidí ptala na cestu rusko-česko-bulharsko-anglicky a úspěšně jsem se dostala až na letiště. Odevzdala jsem svůj kufr, který si vyzvednu až na Zélandě a požádala jsem si o sedadla u okénka, tak uvidíme.. Na letišti jsem se dostala do styku se samými nabručenými zaměstnanci. Ještě, že i tady je tolik asiatů, kteří vám oplatí váš úsměv. :-)

Sofia -> Doha: 4:40

Let dlouhý 4 hodiny, 40 minut. Let mi utekl. Pustila jsem si jeden film, pustila si pár písniček a dost času jsem taky trávila jezením dobrot, které byly během letu podávány. Seděla jsem u okénka a měla jsem vedle sebe dvě volná místa, takže jsem se mohla dobře roztahovat a zabírat místa kolik jsem chtěla.

Letiště Doha je opravdu velké. Všude čisto, podlahy i sedačky se lesknou. Na televizích s odlety je neskutečně moc letů a přitom letiště vypadá prázdné. Je to právě tím, jak je obrovské. Mezi jednotlivými terminály tu jezdí dokonce spoje. Jsou tu také kavárny, restaurace a mnoho obchodů. Já jsem jako první zamířila do odpočinkové místnosti, kde byla příjemná lehátka a hlavně ticho. Vyndala jsem své klapky na uši, sluchátka, polštářek a svou (teda skoro svou :-D ) deku z letadla a chtěla jsem spát. Vůbec jsem nemohla zabrat, a tak jsem se šla raději projít. Jelikož tu čekám více než šest hodin, stihla jsem si to tu celé obejít, chvíli ležet a snažit se komunikovat s rodinou a přáteli skrz stále vypadající Wi-Fi. Už se těším až si pustím v letadle nějaký pěkný film, dostanu od letušek něco na zub a budu spát, snad mi ten následující x hodinový let uteče. Zatím nejsem ani ve třetině...

Doha -> Perth: 9:20

Let byl dlouhý 9 hodin 20 minut. Letěla jsem se společností Qatar. Při vydávání boarding pasů jsem si dala žádost o to, abych seděla u okénka, a tak jsem seděla ze Sofie do Dohy i z Dohy do Perthu u okénka. Měla jsem krásné výhledy, ale jednou velkou nevýhodou bylo to, že jsme se svými spolusedícími spali na střídačku (tzn. když jsem potřebovala na záchod oni spali a musela jsem vydržet až se vzbudí, nebo je prostě vzbudit), což mi nebylo zrovna dvakrát příjemné. Prohodili jsme pár slov, spali jsme a koukali na filmy. Během tohoto letu jsme měli večeři (kterou jsme jedli v 4:30 ráno) a brunch. Vše mi moc chutnalo.

Let mi opět utekl. Před přistáním jsme obdrželi lístky pro imigrační úředníky (kde budu bydlet, jak dlouho tu budu,..), nakonec jsem ho však ani nepotřebovala. Přistání bylo hladké až překvapivě k tomu, jak bylo velké. Po výstupu z letadla na mě a další lidi čekal s cedulí Christchurch pán, který nás provedl přes jiné oddělení, kde nám jen "proskenovali" batohy, ukázali jsme úředníkům naše zpáteční letenky a mohli jsme pokračovat ke gatu ze které nám poletí další spoj.

Teď sedím v odlehlé odpočívací zoně v Perthu a čekám na další spoj do Christchurch. Nejsem ani tak unavená, jak jsem si původně myslela, ale nebudeme to zakřikávat. :-)

Perth -> Christchurch: 5:30

Tuto část cesty jsem strávila se společností Air New Zealand. Oproti Qatar velká změna v kvalitě.
 Let trval 5 hodin a 30 minut. Dalo by se říct, že jsem téměř celou cestu prospala. Po vzletu jsem zkoušela zapnout svou obrazovku a spustit si nějaký film. Jelikož to bylo opravdu pomalé a náročné na ovládání, se svou trpělivostí (nebo spíše netrpělivostí) jsem to vzdala a rozhlédla jsem kolem sebe. Dobře jsem udělala, protože jsem objevila tři volné sedačky vedle sebe. Rychle jsem vstala, aby si toho nevšiml ještě někdo kromě mě, hodila na sebe deku, klapky na oči a usnula. Sem tam mě probudily turbulence, ale jinak jsem spala nerušeně až do přistání.  A co bylo potom? Christchurch

Christchurch -> Auckland: 1:15

Na letiště v Christchurch jsem se dostala pomocí autobusu č. 29. Poté jsem s kufrem rychlou chůzí (čti slimáčím během) došla do haly, kde jsem  odevzdala svůj 16 kilo vážící kufírek, dala jsem si snídani a pádila ke Gatu.

Let trval hodinu a 15 minut, což je dost krátká doba. Letěla jsem se společností Jetstar, která mi připomínala Ryanair. Na letišti v Aucklandu mě vyzvedla moje nová "hosting mum" a zavezla mě do mého nového, prozatimního domova. Více o tomto dni se dozvíš zde.

Auckland -> Melbourne: 4:05

Tento let jsem letěla se společností JetStar. Byla jsem celkem unavená a díky tomu, že tahle společnost během letu nepodává žádné jídlo ani pití (zadarmo), jsem se nebála usnout. To však vedle neustále se smějících asiatek moc nešlo. Když už jsem konečně usnula, jedna z nich na mě (doufám, že neúmyslně) vylila půlku svého kafe.. Nicméně po čtyřech hodinách večerního letu s krásným západem slunce a nočním pohledem na město jsem se úspěšně dopravila do Melbourne.

V Melbourne budu dělat au pair, a tak mě měl taťka čekat na letišti. Měli jsme se setkat buď hned u místa, ze kterého vyjdu po příletu, nebo u jedné kavárny. Navigace mi ukazovala, že je někde venku, a tak jsem šla slepě za ní. Mezitím se mě nějaký potulný pán zeptal, co hledám a poradil mi, že je to v letištní hale. Celá zpocená (v Melbourne je v noci rozhodně větší teplo než v Aucklandu) jsem se vrátila zpátky a z dálky jsem viděla, že ta kavárna je asi tak 20 metrů od místa, odkud jsem vyšla... Po chvíli jsem se setkala s taťkou a jak to bylo dál se dozvíte tady :-)