Melbourne -> Sydney

14.06.2019

14. 6. Melbourne -> Sydney

Doprovázím děti do školy s plným kufrem (půlku kufru zabírá spacák), sedám na autobus, přesedám na vlak a poté na autobus, který mě veze přímo na letiště. Největší letiště v Melbourne je Tullamarine, ale dnes letím z letiště Avalon. To nabízelo akční letenky do Sydney, a tak jsem ušetřila celkem dost peněz.  Když jsem ale letenku kupovala, netušila jsem, že to, co jsem ušetřil doplatím za dopravu na tohle, celkem vzdálené, letiště..

Když jsem si sedla do autobusu, který mě vezl na letiště, přisedl si ke mě starý pán a začal si se mnou povídat. Pochází s Polska, ale už jako malý se přestěhoval do Austrálie. Povídali jsme si a hodinová cesta tak utekla jako nic. Pán asi taky uvítal mou společnost, a tak akčně zařídil, že v letadle budu sedět vedle něj. Důkaz toho, že když cestujete sami, sami být vlastně vůbec nemusíte :-).

Letadlem přistávám v Sydney. Jak jsem již zmínila, místní využívají letecké služby na vnitrozemní přelety, a tak zde mají dvě letiště - international a domestic. Já jsem přistála na domestic a babičku jsem vyzvedávala na international. Mezi letišti byl shuttle bus zadarmo, který mě během pár minut přemístil na international.

S babčou jsme domluvené na tom, že budu čekat hned u dveří, ze kterých přicházejí všichni, kteří vstoupí do země. Letadlo přistálo a já čekám. Hodinu, dvě. Vím, že projít přes imigrační nějakou dobu trvá, ale zdá se mi to už moc času, a tak se začínám v duchu modlit, že si s sebou nevzala něco, co je zakázané a na co jsem ji několikrát upozorňovala... Věděli jste, že si na australské území nesmíte přivést ovoce? Že nesmíte mít na botách, které nosíte bahno? 

Juhuuu, už ji vidím. V elegantním růžovém tričku a černém svetýrku (jak jinak než vymoděná žejo :-)) a s kufrem. Vítáme se a rozhodujeme se, zda jet na ubytování Uberem, nebo vlakem. Jelikož zjišťuji, že cena je stejná, rozhodnutí je jasné.

Uberem se tak dostáváme na ubytování. Řidič nás "vykládá" v ulici, vystoupí z auta a ukáže nám směr, kde najdeme naše ubytování. Ubytování jsem našla přes Airbnb v části Darlinghust. Hned vedle něho máme autobusové zastávky, obchod a restaurace.

Venku je tma, ačkoliv je teprve sedm hodin večer. Rozhodujeme se jít se projít jenom do krámu, dát si něco k večeři, vybalit kufry a jít spát. Ještě předtím si samozřejmě vyslechnu všechny detaily babiččiny cesty. Taková pohádka na dobrou noc...


Andy na cestách
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky